Ryttartalang

Nu har arbetet börjat på allvar och det känns som jag hunnit med massor denna veckan.

På måndagen blev det till att köra med en mycket trevlig hyrbil (Volvo S80 dieselautomat) till lilla Niemisel för BM (byggmöte) och sedan till Boden för lunch och för en kvalitetskritisk granskning av de makadam- och slipersupplag som hålls där. Tillbaka till Luleå för att dokumentera dagen. Åsså hemåt till Skeå.
På tisdagen åter bilfärd till Luleå för hel dag i möten, hem igen på sen eftermiddag.
På onsdagen åter färd till Niemisel för annat BM, och sedan diverse småstopp längs banan, bland annat letande efter ev backsvalebon, som - jodå där var ungar - stoppar ett bygge från färdigställande. Sånt är det, djuren i naturen får företräde till våra byggtidplaner, och detta bygge ställs färdigt när dessa svalor behagar flytta ut.
Efteråt bar det hemåt, efter ett kortare stopp på Luleåkontoret, och på kvällen for jag till hästarna med hö (!). Märkligt att köra ut hö till hästar på sommarbete, men det är dåligt med gräs i hagen och blir de för hungriga så lär de inte stanna kvar i hagen.
Även på torsdagen bar det iväg ut, med buss, denna gång på studiebesök på bl.a. den arkelogiska utgrävningen som Banverket bekostar vid Sangis (där den ny järnvägen sedan ska dra fram). Flera fyndigheter från stenåldern har hittats så det var en intressant visning.

Det är en klar fördel med mitt jobb när en del av det sker i fält - i synnerhet när vädret är så som det varit de senaste dagarna. Ljuveligt!!

På fredagen, igår, höll jag mig på Skeå-kontoret och jobbade undan lite pappersjobb. På kvällen tog jag med sambo och bonusdotter till hästarna (efter att hämtat mer hö) och de fick pröva på att rida på "min" häst. Jag vart imponerad av bägge två. Sambon, som har suttit på häst en gång förut i 15-års åldern, har redan tidigare visat på god hand med hästar, nu visade han talang på hästryggen också! En liten sväng tog han på egen hand, och kom travandes tillbaka med ett leende på läpparna. Egentligen var det bara tygeltaget som avslöjade att han är nybörjare. Bonusdottern fick prova på trav hon också med pappa hållandes i tömmarna. Jag vart storligen imponerad!

Om en stund ska vi fara och fiska då det är fortsatt gott väder. Tjing-tjing!

Kommentarer
Postat av: Anne

Roligt med sambo och bonusdotter på hästryggen! Sen blev jag lite rörd av att ni inväntar att ungarna lämnar boet. Sådant skriver de minsann inte om i tidningen. (Och om de gjorde det skulle säkert något pucko klaga..) Jag tycker det var lite hoppfullt istället! Kram!

2007-08-11 @ 14:38:00
URL: http://solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0