Den 23 augusti 2007

Hemma har vi börjat stöka om i vardagsrummet, till helgen ska vi köpa in nytt golv (som ska få ligga och värma in sig i några veckor innan det läggs på plats) och tapeter. Häromdagen tömdes tv-hyllan och monterades ner, och sofforna flyttades till annat hörn. Plötsligt blev rummet jättestort men ändå trivsamt, det ska nog bli bra det här, tänkte jag för mig själv. Igår blev det ett stort hål i väggen i vardagsrummet! Det har varit en öppning mellan vardagsrum och datorrummet tidigare och nu när det är tänkt att platt-TV:n ska upp på väggen så behöver den förstärkas (för givetvis passar den bäst precis där öppningen tidigare varit och väggen är svagare? ).  Men innan TV:n ska upp ska det också spacklas över alla bårder och ny tapet upp. Spacklas har det redan börjats med i liten skala för att motivera fortsatt jobbande.  

Har också hittat den läsfåtölj jag vill ha på Ikea och tillhörande fotpall som jag ska beställa lite längre fram. Lagom till höstmörkret har jag kanske min efterlängtade bok- och läshörna!?  Såg soffbordet jag kan tänka mig införskaffa i förrgår på den närliggande möbelaffären, fast frågan är om det stämmer överens med bokhyllan som är i bok? Det som kvarstår är TV-bänk (har inte hittat något som lockar till köp än...) och vad för gardiner som kan tänkas passa (någon färgklick får det bli som också tänks funka ihop med kuddar i soffan och tavla/tavlor ). Det är kul med inredning ;-) 

Bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Anne

Spännande med planer och hål i väggen :) Jag har mest ont i min tå men ska i a f på anställningsintervju i morgon. Spännande det också även om jag tycker det är svårt att veta var jag bör lägga lönenivån.. Kram!

2007-08-23 @ 13:05:58
URL: http://solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0