Den 22 augusti 2007

Medan flera i vänskapskretsen bara längtar efter att hitta ett jobb, förhoppningsvis det där intressanta givande jobbet, så känner jag mig lite sliten och vilsen på mitt jobb för tillfället. Ändå har jag det där jobbet; intressant och givande, men just nu också krävande och tagande. Mitt uppe i en organisationsförändring, som tack och lov inte innebär avsked, känns det lite vilset med nya grupperingar som ännu är löst sammansatta, och nya uppgifter som ännu är diffusa. Inte konstigt att man är lite vilsen, lite stressad och känner ett större behov av sömn än vanligt. Jo, jag sover mer när jag är stressad... Påtalade hemma att jag känner mig stressad och därför behöver sova mer, fick till svar att det är bara att tagga ner "det är bara ett jobb". Jovisst är det bara ett jobb, men jag känner ett starkt ansvar för mitt jobb - jag vill göra ett bra jobb - och då blir det svårt att tagga ner, rycka på axlarna och tycka "det är bara ett jobb". 

Kommentarer
Postat av: Anne

Att befinna sig mitt i en organisationsförändring är slitsamt, speciellt när man befinner sig i en egen ny tjänst. Sedan är det förstås en hel del nyanser mellan att "ta ansvar för sitt arbete" och att "rycka på axlarna och tycka det bara är ett jobb". Ytterlighetsdefinitionerna skulle jag uppfatta som tecken på stressen så uppmärksamma om du verkligen tänker så inombords. Att du gör ett bra arbete är jag övertygad om och att, om möjligt, skapa lite känslomässig distans skulle inte förändra det eller att du fortsatt tar ansvar för ditt arbete. Var extra snäll mot dig själv när du är ledig under den här perioden. Skriv av dig till mig om du vill :) Kramar!

2007-08-23 @ 08:23:34
URL: http://solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0