"Ska vi åka till IKEA?"

Många inlägg på en och samma dag...(se nedan).

För dryga veckan sedan sa han det..."ska vi åka till IKEA på lördag?". Jag vart alldeles tyst, förstummad - VAD var det han sa..? Åka till IKEA? På riktigt?! Lite försynt undrade jag "skojar du nu? i så fall är det inte snällt". Nej då, han menade det på fullaste allvar. Oväntat? OM! När jag i höstas tyckte att det kunde vara kul att åka till IKEA nu när det finns i Haparanda (bara 25 mil mot tidigare 40 mil), då fick jag bara ett mumlande till svar ("under tvång i så fall..."). Nåja, inte vill jag ju tvinga stackarn så jag har så smått börjat planera att åka dit med en väninna. Också kom det här; "ska vi åka till IKEA?".

Jodå, det var på riktigt för igår for vi dit. Avfärd kl 0700 framme strax innan kl 1000 och en stundom trång promenad på ca 2 timmar inkl fikapaus, men glad snart 8-åring i hasorna. Inga stora inköp men det gick ändå på några tusenlappar (inkl några beställningar från bekanskapskretsen).

Det var kul att gå på IKEA men jag tyckte det var lite litet, har ju vanan från Göteborgs-IKEA tillika Jönköpings-IKEA och det här var klart mindre. Men kul!

Ett snabbt stopp i Finland blev det också innan vi rattade väster och söder ut och var hemma innan kl 16. Jösses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0