Liten resa

Har hunnit med en tur till södra delarna av Sverige, eller "mitten" som en del kanske skulle kalla det ("mitten" för mig är Sundsvall). Gjorde ett leverantörsbesök utanför Eskilstuna i veckan och njöt storligen av det vackra varma vädret. Besöket gick bra, boendet var ok, maten i Eskilstuna var god (åt grekiskt och det är ju alltid gott!!). Lärde mig mer om betongslipers än vad jag kunde innan (slipers är det som ska hålla spåret på plats, makadam är det som ska hålla slipers på plats - det är ju ena ruskiga krafter när ett tåg fram fram och då vill man allt se till att spåret ligger fast där det är...lite järnvägsteknik där =)).

På vägen tillbaka till Arlanda (jo vi flög, alternativet är ju ca 15 timmar på tåg, mot 1 timme i luften...) stannade vi och fikade i Sigtuna. Jag visste att Sigtuna ska vara vackert men sååå vacker och mysigt - det hade jag ingen aning om. En svensk pärla helt klart. Kanske gjorde solskenet sitt också eftersom vi kunde sitta utomhus på mysiga "Tant Bruns Kafé" och glädjas åt solstrålarna. Kände lite ångest över att fara upp till kylan i Norrland, men dagen därpå hittade ju sommarvärmen även hit. I onsdags tog jag en liten promenad efter lunch ner till älven, åt en glass och njöt i solen och +18 grader. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0