Bra bil

Dagarna går och jag rusar efter... Tja, inte riktigt, jag rusar nog snarare med.
Har farit runt i tjänsten en hel del och som boende i Norrland blir det ofta många mil att avverka. For ut i "ingenstans" för att kolla hur mark- och bergprovtagningarna fungerar inför den bana som ska byggas. Det blev en jätteintressant dag där jag och kollegan fick traska ca 3 km i blötsnö rätt in i skogen, ingen bilväg här inte, bara knappa spår efter bandvagn (vilket är bra för så få spår de lämnar desto galdare är vi, fast det blir svårare att ta sig fram till fots) och så förstås markeringspinnar där det nya spåret ska ligga om ett antal år. Vi hittade fram kollade läget och fick sedan skjuts med snöskoter tillbaka (min första tur med snöskoter). Måste erkänna att även om det var kul att åka där bak på skotern så tyckte min svanskota inte om turen. Ännu ett gäng i skogen hann vi besöka men då fanns det dålig bilväg att ta sig fram på (sån tur att man tänkt efter före och bett om en riktigt bra fyrhjulsdriven bil, körde en Volvo Cross Country (XC70 diesel) som jag blev mycket glad i. Den kändes trygg att köra i lera och blötsnö. Hur lång sträcka jag hann avverka bakom ratten? Hela 56 mil på en arbetsdag. Men k¨ände mig ändå pigg om kvällen då jag hann en vända till stallet, fast det blev ingen ridtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0