Boktips: "Främmande fågel"

Hittade en riktigt bra bok på Arlanda på väg till Småland. Hade "som tur var" glömt min andra påbörjade bok hemma så jag följde en ingivelse och köpte "Främmande fågel " skriven av Anna Jansson. Vill nog påstå att det var bokens omslag som tilltalade mig. Boken är otroligt spännande och svårt att lägga ifrån sig. Scenariet handlar om en epidemi, fågelinfluensan, som i modern tid drabbar Gotland och märkliga mord som kanske har kopplingar till epidemin. Den stora ödesmättade frågan är: Är det rätt att offra några få människors liv för att rädda många andra? Upplösningen är oväntad och skrämmande.

Dock vill jag säga att man kan drabbas av lätt släng av hypokondri när man läst denna bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0